در حال بارگزاری...

استفاده از برنامه های کامپیوتری و موبایلی

در حال حاظر تعداد زیادی از برنامه های کاربردی در زمینه یادگیری زبان چه برای موبایل و چه برای کامپیوتر ارائه شده اند اما لزوما همه اونها از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار نیستن. این برنامه ها هر کدام قابلیت های خاص خودشون رو دارن و برای سطوح مختلف از مبتدی تا حرفه ای با هم فرق میکنن. بنابراین ما قصد داریم چند تا از اون ها که بیشترین کاربرد رو دارن بهتون معرفی کنیم. توصیه میکنیم تمام مطالب این صفحه رو بخونید تا در آخر یه آشنایی اولیه با این برنامه ها پیدا کنید و بتونید بر اساس نیازتون از بین اونها یک یا چند تا رو برای شروع انتخاب کنید.

برنامه دولینگو (Duolingo)

برنامه دولینگو یکی از برنامه های رایگان و بسیار پرطرفداره که بیشتر به درد افراد با سطوح متوسط زبان میخوره. این برنامه دارای 37 میلیون کاربر فعال در ماه و 500 میلیون کاربر ثبت نام شده است که در سه نسخه کامپیوتر، اندروید و IOS ارائه شده. این برنامه کمی تم کودکانه داره و شامل آیتم های جذابه تا زبان آموز رو بیشتر جذب یادگیری کنه. از خصوصیات مثبت این برنامه میشه به تصویرسازی زبان، راحتی استفاده، امکان پخش کلمات و لغات با صدای بلند و هزینه رایگان اون اشاره کرد.

برنامه دراپس (Drops)

این برنامه هم کمی رایگانه اما بعد از مدت مشخصی باید برای استفاده از اون مبلغی رو پرداخت کنید. همچنین همانند برنامه ممرایس، تمرکز اون بر روی یادگیری لغات و کلماته. یکی از خصوصیات مهم این برنامه وجود زبان پارسی در اونه که برای ما ایرانیان، مزیت مهمی محسوب میشه. از دیگر خصوصیات اون میشه به رابط کاربری مناسب، کاربری آسان و کاربر پسند و وجود دایره بزرگی از لغات اشاره کرد.

برنامه فلوئنت یو (FluentU)

این برنامه، آموزش زبان رو از طریق پخش ویدوئو و به صورت تعاملی انجام میده و این امکان رو به کاربر میده که بتونه در لحظه، زیرنویس مطالب عنوان شده رو مشاهده کنه. همچنین لیستی از جملات مرتبط با کلمات هم در برنامه فراهم شده که با کلیک بر روی هر کلمه میتونید اون جملات رو مشاهده کنید. این برنامه امکان استفاده رایگان به مدت 14 روز رو برای کاربران جدید فراهم کرده، اما بعد از این مدت، باید حق استفاده از اون رو پرداخت کنید. این برنامه دارای بیش از 3000 ساعت ویدئوی آموزشیه و علاوه بر زبان انگلیسی، زبان های دیگه ای همچون فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و غیره رو هم آموزش میده. این برنامه در سه پلتفرم ویندوز، اندروید و IOS در دسترس قرار داره. به گفته وب سایت Fluentu مهم نیست که شما در چه سطحی قرار دارین، در فلوئنت یو برای تمام سطوح ویدوئوی آموزشی وجود داره.

برنامه بوسو (Busuu)

این برنامه هم مثل فلوئنت یو علاوه بر زبان انگلیسی، زبان های دیگه ای همچون آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، روسی، چینی و غیره رو آموزش میده. نسخه رایگان اون دارای امکانات محدودیه و برای استفاده از تمامی امکانات اون باید هزینه ای رو پرداخت کنید. همچنین این برنامه برای سطوح مبتدی، متوسط و بالاتر از متوسط(نه حرفه ای) مناسبه و در اون جواب های شما توسط افراد نیتیو(Native کسانی هستند که زبان مورد نظر شما، یا زبان مادریشان است و یا به خوبی میتونن به اون زبان صحبت کنن) انجام میشه. ضمنا دوره یادگیری هر کاربر زیر نظر یک سیستم هوش مصنوعی انجام میشه تا هر لحظه سطح کاربر رو سنجیده و بر اساس اون تصمیم گیری کنه. یکی از قابلیت هایی که این برنامه رو از بقیه جدا میکنه سیستم هوشمند تشخیص صحبت های کاربره که میتونه خطاهای گفتاری کاربر رو تشخیص بده و اونها رو اصلاح کنه و خوشبختانه در نسخه رایگان اون هم قابل استفاده است.

برنامه هلو تاک (HelloTalk)

چی بهتر از اینکه من به تو یاد بدم و تو هم به من! بله برنامه هلوتاک این امکان رو میده که شما با یک شخص دیگه صحبت کنید و به همدیگه زبان کشورتون رو یاد بدید. در این برنامه، یک محیط شبیه به پیام رسان واتس اپ طراحی شده که در اون میتونید با یک فرد انگلیسی زبان و یا حتی زبان های دیگه به صورت صوتی و متنی صحبت کنید. در این برنامه، شما اشکالات همدیگه رو اصلاح میکنید و در صورتی که معنی کلمه ای رو نمیدونستید میتونید از مترجم تعبیه شده در برنامه استفاده کنید. ضمنا اگر تلفظ صحیح کلمه ای رو نمیدونستید، یک ابزار تبدیل متن به گفتار در برنامه وجود داره که بهتون کمک میکنه.

برنامه مایند اسنیکس (Mindsnacks)

این برنامه هم شبیه به دولینگو طراحی شده و سعی کرده با استفاده از بازی ها و رابط کاربری مناسب، زبان رو آموزش بده. در برخی منابع عنوان شده که انقدر بازی هاش ممکنه براتون جذاب باشه که حتی بعد از یادگیری برگردید و دوباره اون ها رو بازی کنید. ضمنا این برنامه شما رو زیر نظر داره تا بهتون نشون بده چقدر دیگه نیاز به تمرین دارید تا به سطح مناسب برسید. چند بازی اول در این برنامه رایگانه، اما برای مابقی بازی ها باید مبلغ کمی رو پرداخت کنید.

برنامه موسا لینگوا (MosaLingua)

برنامه موسالینگوا روش یادگیری رو بر اساس کلمات و عبارات کاربردی که در شرایط محیطی ممکنه رخ بدن قرار داده، به این صورت که کلمات و عبارات کاربردی برای شرایط مختلفی همچون رفتن به رستوران، رفتن به داروخانه و غیره رو آماده کرده و شما میتونید با مطالعه هر کدوم از اونها، نحوه به کار بردن شون رو در اون شرایط یاد بگیرید. ضمنا برنامه از شما میخواد که کلمات رو به زبان بیارید و صدای خودتون رو ضبط کرده و بشنوید تا با مقایسه اون با صدای صحیح موجود در برنامه اشکالات خودتون رو اصلاح کنید. این برنامه زبان های مختلفی رو جهت یادگیری ارائه میکنه اما متاسفانه برای یادگیری هر کدام باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید.

برنامه های نیتیو (HiNative)

این برنامه عملکردی مشابه با برنامه هلوتاک داره که در اون شما میتونید با افراد دیگری که به زبان مورد نظر شما به خوبی صحبت میکنن، ارتباط برقرار کنید و اشکالات همدیگر رو اصلاح کنید. در واقع در اینجا هم یک بازی برد برد تعبیه شده که هم شما به دیگران زبان تون رو آموزش میدین و هم دیگران به شما. ناگفته نمونه که در اینجور برنامه ها علاوه بر یادگیری زبان، دوستان خوبی هم پیدا میکنید.